Linkbuilding, misschien komt het je wel bekend voor. Het kan natuurlijk ook zijn dat je er nog nooit van hebt gehoord. Vandaag leggen we je meer uit over wat het is en hoe het toegepast wordt in de online marketing. Ook zijn er verschillende manieren van linkbuilding die we toelichten. Wat is het precies? Linkbuilding is het inzamelen van relevantie links op andere sites, die naar jouw eigen website wijzen. Het heeft als doel om meer bezoekers naar jouw website te halen. Binnen de online marketing is het een essentieel onderdeel van de vindbaarheid in Google. Google ziet de relevante links van externe websites naar jouw website als een soort van stemmen. Als je veel stemmen hebt, geeft Google je een betere waardering. Google ziet jouw site dan als een toevoeging op hetgeen wat iemand zoekt. Zo scoort je website hoger in de zoekresultaten als onderdeel van online marketing. Kwalitatieve links Het internet bestaat uit links tussen websites. Het verkrijgen van kwalitatieve links naar je website zorgt voor stemmen. Kwalitatieve links zijn links die ook echt een toegevoegde waarde hebben op je product of website. Het verzamelen van deze externe links gaat dus niet om het aantal links, maar om links die relevant zijn aan je product. Bij linkbuilding benader je sites en vraag je of ze een link naar je website willen plaatsen. Als je veel naar je site gelinkt wordt, zal je zien dat dit een positieve werking heeft op je positie in de zoekresultaten. De anchor tekst van een link is het klikbare gedeelte van de tekstlink. Zo geef je de zoekmachine en bezoekers een hint over het onderwerp van de gelinkte pagina. Interne links Met interne links worden de links binnen je eigen website bedoeld. Voor zoekmachine optimalisatie is juiste interne linkstructuur belangrijk omdat je zo duidelijk kunt maken welke de belangrijkste zijn. Geef ook hierbij een goede en relevante anchor tekst aan. |