Web design direct
Image default
Dienstverlening

Veel voorkomende termen op het gebied van SEO

Wanneer jij actief bezig bent met SEO, dan zijn er vast al allerlei verschillende termen voorbij gekomen. De één een stuk lastiger dan de ander, maar over het algemeen zijn de meeste redelijk te begrijpen. Om je een idee te geven wat de meest gebruikte termen nu daadwerkelijk betekenen, hebben we er een aantal uit de SEO begrippenlijst voor je op een rijtje gezet. Mocht je het dan niet meer weten, kun je ze altijd hier nog terugvinden.

 

301-redirect

Een veelgebruikte term, dan is de 301. Een 301 redirect is een manier om zoekmachines te laten weten dat de URL van een pagina permanent is gewijzigd. Wanneer je omleidingen gebruikt, verlies je geen verkeer en autoriteit van de oude URL. Deze omleiding kan ook een 302-status hebben en vervolgens de omleiding markeren als tijdelijk, zodat het verkeer wordt doorgestuurd, maar de machtigingen niet.

404 

Deze wil je het liefst zoveel mogelijk proberen te voorkomen wanneer je bezig bent met het optimaliseren van je website of shop. Dit betekent dat de pagina is verwijderd of verplaatst en de URL niet meer overeenkomt. Het kan ook zijn dat iemand de URL verkeerd heeft ingevoerd, dan zal ook de 404 errorpagina te zien zijn.

Ankertekst

De term is vooral van belang als het gaat om intern- en extern linken. Dit is namelijk de tekst die gebruik wordt waar op wordt geklikt met een link erachter. Het is daarom dus ook belangrijk, dat de tekst die je kiest ook relevant is aan de link die erachter hangt. Wil je graag een uitgebreid SEO onderzoek, dan kun je hiervoor terecht bij Marketence. Ze kunnen je van A tot Z ondersteunen in alles op het gebied van SEO