China’s PR-oorlog, in-game reclamemythen en merkstrategie

Geplaatst door

Is China de PR-wereldoorlog aan het verliezen?

Peking steekt nu miljarden dollars in de wederopbouw van zijn reputatie na de uitbraak van het coronavirus. Vooral in het Westen is de negatieve reactie op de republiek geïntensiveerd, aangezien het coronavirus een destructief effect blijft hebben op het grootste deel van Europa en de Verenigde Staten. De eerste bedoeling van de Chinese regering was om zich te wenden tot tools die al met succes op de binnenlandse markt werden gebruikt, en vervolgens zal ze proberen deze tools in de internationale arena aan te passen. Traditioneel zouden we dit propaganda noemen.

De huidige campagne van de Chinese Communistische Partij (CCP) wordt voornamelijk gevoerd via traditionele media, en deze tactiek is niet uniek. Overheden en merken over de hele wereld hebben journalisten altijd zachtjes in de “goede” richting geduwd. Maar David Wolff stelt dat China overboord gaat door journalisten stil te houden en geen afwijkende meningen te uiten.

Sociale media worden ook gecontroleerd door de CCP via het zogenaamde “50 Cent Army”. Dit is de naam van de internetcommentatoren die door de partij zijn ingehuurd om positieve berichten over de regering te maken. Ze krijgen 50 cent voor elke post. Het is echter moeilijk om de werkelijke impact van dit leger in te schatten, aangezien er echte patriotten in het land zijn. Ondanks het hele mediaspel van de CCP, zelfs in eigen land, hebben de lokale bevolking de neiging om hun families en beïnvloeders meer te vertrouwen dan de staatsmedia. Je kunt zo mooi spreken als je wilt, maar het zal mensen pas overtuigen als je daden overeenkomen met je woorden.

China doet het niet goed om zijn reputatie weer op te bouwen. Volgens een recent rapport heeft de partij negatief gereageerd op de wereldwijde kritiek en versterkt ze nu ‘nationalistische retoriek’ via buitenlandse Chinese diplomaten, waarmee ze de economie dreigt te ondermijnen en ‘dankbaarheid eist’.

De meest voorkomende mythes over in-game-advertenties

Merken zijn altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om hun publiek te bereiken. En ondanks het feit dat de digitale advertentie-uitgaven de traditionele advertentie-uitgaven zullen overtreffen, blijven games met een publiek van 2,7 miljard mensen ongebruikt als advertentiekanaal. De afgelopen jaren is er een dramatische groei geweest in de markt voor videogames en esports. De videogame-industrie zal naar verwachting in 2020 meer dan $ 160 miljard verdienen. Terwijl gaming en esports geld verdienen, blijft reclame een relatief kleine bron van inkomsten voor game-ontwikkelaars. Dit komt grotendeels door de angst voor opdringerige advertenties en het gebrek aan technische oplossingen – zowel van adverteerders als game-ontwikkelaars.

Mythe 1: Games zijn niet goed voor het publiek van het merk

Merken hebben gamers jarenlang niet gezien als onderdeel van hun reguliere publiek. Gamers zijn tegenwoordig krachtige gebruikers met een hoge koopkracht. Geleidelijk aan veranderen merken hun houding ten opzichte van gamers en willen ze een beroep doen op dit voorheen onbereikbare publiek.

Mythe 2: In-game-advertenties zijn opdringerig en verstoren de gebruikerservaring

Technologische innovatie in advertentietechnologie creëert een volledig nieuw advertentie-ecosysteem waarin advertenties rechtstreeks in de gameplay kunnen worden ingesloten zonder concessies te doen aan spelsessies. Goed gedaan, in-game-advertenties zijn als de advertenties die we elke dag in het echte leven zien – of het nu gaat om billboards of merklogo’s.

Mythe 3: In-game-advertenties zijn niet meetbaar.

Adverteerders willen altijd dieper inzicht in hun campagne en klantgedrag. Dit is over het algemeen nogal problematisch voor games. Maar dankzij technologische vooruitgang en strategische partnerschappen op dit gebied, werken advertentieplatforms en cyberbeveiligingsproviders momenteel hard om de nodige oplossingen te creëren.

Mythe 4: In-game-advertenties zijn onveilig voor merken.

Adverteerders maken zich zorgen over merkveiligheid op sociale media, waar advertentieplaatsing niet wordt gecontroleerd. Hetzelfde geldt voor in-game-advertenties. PC- en consolegames kunnen echter een gecontroleerde omgeving bieden voor reclame zonder de risico’s van door gebruikers gegenereerde inhoud.

Wat zou het merk doen?

Grote leiders zijn zelf ook geweldige merken. In goede en in slechte tijden leiden leiders hun merken. Grote leiders begrijpen, net als grote merken, dat de beloften die ze doen hen onderscheidt, en de beloften die ze nakomen, bepalen hen. Gerenommeerde CEO’s houden zich aan beloftes, zelfs degene die ze nooit hebben gedaan, maar hun merken wel. Hoe kunnen bedrijfsleiders en hun merken op één lijn blijven tijdens een crisis? Moedige bedrijfsleiders moeten drie gewaagde strategieën toepassen en gebruiken: flexibel, genereus en empathisch zijn.

Flexibel zijn

Merken zijn niet onmenselijk. In tijden van crisis wordt flexibiliteit door consumenten geïnterpreteerd als compassie. Autoverzekeringsmaatschappijen bieden autobezitters bijvoorbeeld flexibele betalingsmogelijkheden in tijden van economische onzekerheid.

Wees genereus

Houd uw merk responsief en vriendelijk. Fitnesscentra investeren bijvoorbeeld in wellnessprogramma’s door gratis persoonlijke training of gezondheidscontroles aan te bieden.

Toon empathie

Empathie is een geweldige katalysator voor branding. Als uw merk klaar is om ’emotie te tonen’, zullen klanten naar u en uw merk komen. Door empathie te tonen, zijn merken overtuigender. Kijk maar naar Subaru, dat tijdens de crisis betrokken is bij liefdadigheid en 50 miljoen maaltijden verstrekt aan hongerige Amerikanen.

De juiste influencers vinden voor uw merk

De kracht van sociale media is nog nooit zo duidelijk geweest, aangezien influencers in contact zijn gekomen met miljoenen van hun fans via meerdere platforms. Neem bijvoorbeeld PewDiePie, een Zweedse influencer met 119,8 miljoen volgers. Als hij een product of dienst promoot op een van zijn kanalen, kan het product binnen enkele seconden uitverkocht zijn. Het is echter absoluut noodzakelijk dat u de juiste beïnvloeders selecteert, zodat uw werkrelatie niet eindigt voordat deze zelfs maar begint. Voordat je op zoek gaat naar een social media influencer, moet je eerst bepalen wat je wilt bereiken door met hem samen te werken.

Ten eerste moet u ervoor zorgen dat de potentiële partner het type publiek heeft waarmee u contact wilt maken en waarmee u wilt communiceren. Ten tweede moet u de vorige inhoud die hij heeft gepost, bekijken om te zien of deze overeenkomt met uw eigen waarden.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bureau

https://webdevelopmentapp.com/nl/