Ondernemers met een webshop of fysieke winkel in de stad of dorp weten als de beste hoe belangrijk voorraadbeheer is. De dagelijkse taak van het bijhouden van de voorraad. Met of zonder voorraadsysteem. Ondertussen is de grootste kostenpost en uitdaging dan ook vaak de opslag. Sommige ondernemers zijn van mening dat de opslagkosten zo laag mogelijk moeten zijn en de winstmarges zo hoog mogelijk. Dat is de sleutel tot succes. Maar hoe draagt het huren van een garagebox bij aan het succes van een webshop of fysieke winkel? 1. Voor welk doel huur je een garagebox? Het bepalen van doelen is waarschijnlijk het belangrijkste voor ondernemers. Ook tijdens de huur van een garagebox. Stel uzelf de vraag: Wat gaat u doen met de gehuurde garagebox? De garagebox kan puur gebruikt worden om spullen in op te bergen. Dit kunnen eventuele investeringen zijn in spullen. Zo is het veiliger om een klassieke auto in een garage te parkeren dan op uw eigen oprit. Of gebruik de garagebox als werkplaats van het repareren van oude auto’s. Maar voor veel ondernemers is dit de beste deal: koop bulkvoorraad om te besparen op aankoopkosten als er staffelkorting is en bespaar ook op verzendkosten. Dankzij de ruime opslagruimte met een garagebox. 2. Slim indelen van de garagebox Wat uw doel van het huren van een opslagruimte ook is, een slimme indeling is altijd een goed idee. Uiteindelijk wilt u niet dat de best verkopende artikelen moeilijk aan te vullen zijn. Daarom is de vaak genoemde truc om aan de langste wand van de garagebox, te bekleden met planken. Hierdoor ontstaat er veel opslagruimte om artikelen op te bergen. Of als je vaak door een garage moet lopen, is een looppad door middel van inbouwkasten een fijne manier om overzicht te bewaren. Bewaar je spullen altijd in de volgorde van producten die vaak worden verkocht, tot aan bijna niet. Zo blijf je efficiënt werken. Heb je spullen met een houdbaarheidsdatum? Ga dan voor de FIFO methode (first in, first out). Op websites van verhuurders van garageboxen worden vaak vergelijkingen gemaakt met het aantal verhuisdozen. Niet alleen kan iedereen zich een verhuisdoos voorstellen, ze zijn ook zeer efficiënt in het opbergen en stapelen van dingen. 3. Maak een logische indeling Het is fijn om een garagebox te hebben. Maar het gevaar kan zijn dat er veel verschillende artikelen worden opgeslagen, waardoor ze niet terug te vinden zijn. Hoe meer verschillende artikelen er zijn, hoe groter de taak om de garagebox netjes te houden. En naarmate de voorraad toeneemt, hoe minder tijd er is om schoon te maken, hoe groter de kans op voorraad afwijkingen. Wees dus erg kieskeurig welke indeling u maakt en welke artikelen het eerst verkocht worden, of als eerst wilt verkopen. Heeft u producten die de voorraad niet verminderen, maar veel ruimte innemen? Bedenk of het nog wel economisch zinvol is voor uw bedrijf om ze op te slaan. 4. Opruimen en maak schoon Opruimen is niemand zijn of haar favoriete taak. Maar als huurder in Zutphen van een garagebox wil je geen problemen in de voorraad. Wanneer het regent, neem je geregeld zand, vuil en andere viezigheid mee. Wat een onveilige werkomgeving kan veroorzaken doordat het glad kan worden. Zorg dat elke periode een plek in de agenda vrij is om de garagebox goed schoon te maken. Waarbij het ook mogelijk is om de indeling nog eens goed onder de loep te nemen. |
https://storage-share.nl/ |