Automatisering van het klantcontact

Klantcontact is een belangrijk onderdeel van alle organisaties. Je onderhoudt relaties, bouwt nieuwe op en creëert loyaliteit als de communicatie ...

Inhoudsopgave:

Klantcontact is een belangrijk onderdeel van alle organisaties. Je onderhoudt relaties, bouwt nieuwe op en creëert loyaliteit als de communicatie goed is. Er kunnen zelfs volledig nieuwe klanten gewonnen worden via de klantenservice. De vrager moet daarom altijd goed geholpen worden. Je kunt je klanten hier mee informeren over aanvullende producten of bijvoorbeeld een upsell genereren, waardoor je omzet hoger wordt.

Handmatig klantcontact kost echter erg veel tijd, terwijl in de meeste bedrijven gemakkelijke vragen simpel met software opgelost kunnen worden. De software beantwoord de vragen en op het moment dat het ingewikkeld blijkt wordt er een persoon ingeschakeld. Dit kan een enorme tijdsbesparing zijn!

Wat houdt robotisering in?

Robotic Process Automation wordt RPA genoemd en staat dus voor robotprocessautomatisering. Hiermee worden verschillende werkzaamheden geautomatiseerd, zodat mensen zich kunnen focussen op andere werkzaamheden, die bijvoorbeeld niet gerobotiseerd kunnen worden. Die taken zijn dus erg waardevol.

Het automatiseren gebeurt voor een deel met Natural Language Processing. Dit is een software die de afgelopen jaren een sterke ontwikkeling heeft doorgemaakt. Met NLP software is een programma in staat om niet alleen de betekenis van een zin te analyseren en verwerken, maar ook de emotie en de toon ervan.

Wat kun je doen met robotisering?

Natuurlijk horen er veel voordelen bij de robotisering in klantcontact, omdat heel veel saaie taken wegvallen en automatisch worden uitgevoerd. Dit hoeven dus niet meer persoonlijk opgepakt te worden. Daarnaast is de software een stuk sneller dan mensen en heeft ‘ie geen weekend. Dat personen fouten maken is natuurlijk menselijk, maar dit zullen robots niet zomaar doen. Ze zijn tot wel 100% nauwkeurig. De software is ook nog opnieuw te gebruiken en te koppelen met andere programma’s. Je houdt meer tijd over voor de klant om ze echt persoonlijk te woord te staan en te voorzien van een persoonlijk advies wanneer dat nodig is.

De software van Pegamento

Geïnteresseerd in het automatiseren van het klantcontact? Voor meer informatie kun je hun whitepaper van de website downloaden. Bezoek de website en lees meer over de robotisering van processen en hoe dit jou kan helpen. Bekijk bijvoorbeeld ook eens een van Pegamento’s webinars en leer van de experts. Nog vragen? Neem dan contact op. Zij kunnen je namelijk vertellen wat zij voor jouw organisatie kunnen doen.

 

https://www.pegamento.nl/
Tags:

Gerelateerde Berichten

  In de huidige wereld is beveiliging een topprioriteit voor elk bedrijf. Of je nu een kleine winkel runt of een groot object beheert, het

...

  Bedrijfshulpverlening (BHV) is een essentieel onderdeel van de veiligheidsmaatregelen binnen bedrijven en organisaties. Ondanks het belang ervan, bestaan er veel misverstanden over wat een

...

  Complexe vraagstukken vragen om innovatieve en veelzijdige oplossingen. In adviestrajecten, vooral binnen het publieke domein, is het van groot belang om verschillende perspectieven te

...

  In onze moderne, vaak hectische levensstijl kan het een uitdaging zijn om tijd vrij te maken voor sport en beweging. Toch is het essentieel

...

In een wereld waar duurzaamheid steeds belangrijker wordt, zoeken veel Nederlanders naar manieren om hun ecologische voetafdruk te verkleinen. Een van de manieren waarop dit

...

  In de huidige digitale wereld is een professionele en goed functionerende website essentieel voor elk bedrijf, groot of klein. Het kiezen van het juiste

...

  Roosterplanning is een essentieel onderdeel van het bedrijfsbeheer dat vaak over het hoofd wordt gezien. Het is de kunst en wetenschap van het organiseren

...

In de moderne zakenwereld is communicatie de sleutel tot succes. Bedrijven moeten voortdurend bereikbaar zijn om klanten te woord te staan, vragen te beantwoorden en

...

In de moderne zakenwereld is communicatie de sleutel tot succes. Bedrijven moeten voortdurend bereikbaar zijn om klanten te woord te staan, vragen te beantwoorden en

...

  In de moderne werkomgeving is het essentieel om niet alleen efficiënt, maar ook veilig en comfortabel te werken. Dit geldt voor uiteenlopende beroepsgroepen, van

...

Het hebben van een goed uitgeruste werkplaats is essentieel, maar het is net zo belangrijk om een veilige werkomgeving te creëren. Veiligheid zou altijd de

...

Verhuizen kan een uitdagende en stressvolle ervaring zijn, vooral als je naar een nieuwe stad verhuist. Arnhem, met zijn rijke geschiedenis en diverse wijken, biedt

...

  Het hebben van een goed georganiseerde tuin kan een enorme impact hebben op je welzijn en de algehele sfeer van je huis. Of je

...

Bij het organiseren van een evenement, groot of klein, komt er veel kijken. Van het regelen van de locatie en catering tot het uitnodigen van

...

Het Avontuur van Reizen naar Amsterdam Amsterdam, de iconische stad van Nederland, staat rijk aan cultuur, kunst en geschiedenis. Deze prachtige stad biedt voor elk

...

In de wereld van bouw- en landbouwmaterialen bestaan er veel misverstanden die kunnen leiden tot verkeerde keuzes en inefficiënties. Of je nu een ervaren professional

...